1
AdActive Online Marketing
Haal meer uit je digitale communicatie door het creëren van de beste digitale ervaringen en contactmomenten. AdActive bereikt je doelgroep op het juiste moment, op de juiste plaats met de juiste boodschap!

Waarmee kunnen wij je helpen?
Maak een keuze
Gevonden worden in Google
Fans activeren met content
Digitale oplossingen

08 Jun 2018 De mogelijkheden van de tool Google Optimize

Onlangs heeft Google de gratis versie van de tool Google Optimize beschikbaar gesteld. In onze ogen een waardevolle tool als je wilt beginnen met conversie-optimalisatie.
Google Optimize is een A/B,- Multivariatie- en Splitrun test tool voor kleine en middelgrote bedrijven. Omdat het een gratis versie betreft is het een vrij laagdrempelige manier om kennis te maken met conversie-optimalisatie. Om zelf de mogelijkheden van deze optimalisatietool te verkennen hebben we twee maanden geleden een account aangemaakt. 

Google Optimize inrichten
Allereerst moet gezegd worden dat Google Optimize erg gebruiksvriendelijk werkt. Je doorloopt grofweg 4 stappen om Google Optimize te kunnen gebruiken:
  • Maak een Google Optimize account aan
  • Installeer de Google Chrome-extensie van Google Optimize
  • Plaats de Google Optimize code op de website
  • Koppel Analytics aan Google Optimize
Maak vervolgens een keuze uit welke test je wilt uitvoeren, voer met de visuele editor (die werkt via de Chrome-extensie) je wijzigingen door en start direct jouw conversie-optimalisatie traject. Tip: bekijk onderaan het artikel de instructievideo's van Google.

De mogelijkheden
De tool biedt tal van mogelijkheden en ondersteunt:
  • A/B testen
  • Multivariate testen
  • Redirect/splitrun
  • Targeting op basis van geografische en gebruikskenmerken
  • Instellen van doelen uit Google Analytics
Het laatste punt laat zien dat Google Optimize te koppelen is aan Analytics. En dat is meteen het grote voordeel. Je kunt gemakkelijk doelen en segmenten uit Analytics toepassen in Optimize.

Daarnaast kun je tests uitvoeren voor een bepaald publiek. Richt je bijvoorbeeld op smartphone gebruikers of target op URL, gedrag of geografie.

Beperkingen
De gratis versie kent ook nadelen. Google Optimize is alleen vanaf één account te beheren is en is het binnen één account niet mogelijk om op meer dan één website tests uit te voeren. Daarnaast is het niet mogelijk om meer dan 3 tests tegelijkertijd uit te voeren.

Conclusie
Al met al zijn wij erg enthousiast over deze tool. Met name de gebruiksvriendelijkheid van bijvoorbeeld de userinterface en de editor zijn enorme pluspunten, maar ook de uitgebreide functionaliteiten zijn voor een gratis tool zeer uitgebreid.

Wil je ook aan de slag met Google Optimize of wil je meer weten over conversie-optimalisatie? Wij helpen je graag! Neem contact op.

Instructie video's
Benieuwd hoe je Google Optimize inricht? Bekijk dan de onderstaande tutorials van Google.



Het voorbereiden van een experiment




Navigeren in Google Optimize interface




De verschillende test-mogelijkheden




De visual editor gebruiken




Je eerste experiment opzetten


POSTS

08 Jun 2018De mogelijkheden van de tool Google Optimize

Onlangs heeft Google de gratis versie van de tool Google Optimize beschikbaar gesteld. In onze ogen een waardevolle tool als je wilt beginnen met conversie-optimalisatie. Lees verder
Is jouw organisatie AVG-proof?
5 tips voor meer resultaat met je Google Adwordscampagnes
Hoe in te spelen op de nieuwe Facebook-update
Wat is Facebook engagement bait?
   Persoonlijk
   Up-to-date kennis
   Creatief
   Korte lijnen
AdActive
AdActive Online Marketing
Dokter Holtropstraat 61B
3851 JG Ermelo

Laat ons met je meedenken!

Omschrijf je uitdaging*

Naam*

E-mail*

Telefoon
De gegevens die je via dit formulier achterlaat worden alleen gebruikt om je van dienst te kunnen zijn en een antwoord te kunnen geven op jouw vraag. Meer informatie vind je in onze privacyverklaring.
Verstuur