1
AdActive Online Marketing
Wij creëren en optimaliseren online campagnes en oplossingen die bijdragen aan de groei van jouw merk. Van strategie, concept t/m creatie en beheer.

Waarmee kunnen wij je helpen?
Maak een keuze
Strategie / concept
Google Ads
Social advertising
Social content
Bannercampagne
Website / app / platform

05 May 2021 Online marketing recap: april ‘21

Wat viel er op in de maand april? AdActive Online Marketing zet een aantal ontwikkelingen op een rijtje.
Ook na de coronacrisis blijven we veel online shoppen
Het mag geen verrassing zijn dat we tijdens de coronacrisis massaal ons aankopen online zijn gaan doen. Die groei zit bij de grotere webshops maar ook bij de lokale ondernemers. Uit onderzoek van Ruigrok NetPanel blijkt dat online shoppen een blijvertje is. De meerderheid verwacht namelijk dat als corona voorbij is even vaak online aankopen te blijven doen als tijdens corona. Ruim één op de tien verwacht meer online te gaan shoppen dan nu.

Digitaal adverteren is in 2020 verder gegroeid
Adverteerders hebben in 2020 meer geïnvesteerd in digital advertising. Dat staat in het rapport dat Deloitte uitvoerde in opdracht van VIA. Met name Facebook en Google hebben hiervan geprofiteerd. Search zoals Google Ads blijft de belangrijkste categorie in digital advertising en groeide verder door met 7%. De ‘traditionele’ media als radio, tv en print lieten een daling zien.

De maand van Facebook
Hoewel Facebook in het eerste kwartaal van dit jaar flink meer geld heeft verdiend aan advertenties, maakt het zich zorgen over de gevolgen van de beperkingen van iOS 14.5 update.

Facebook verkocht meer onlinereclames via Facebook en Instagram, wat zorgde voor meer omzet voor de tech-gigant, maar komt daar door de update van Apple verandering in? Adverteerders hebben nu namelijk expliciet toestemming van gebruikers nodig om ze te mogen volgen. Dit heeft gevolgen voor tracking en targeting en dus voor de effectiviteit van campagnes. Facebook schat in dat deze maatregel kan leiden tot een daling van meer dan vijftig procent van zijn inkomsten!

Twitter komt met bedrijfsprofielen
Twitter is in de VS gestart met het testen van 'professionele profielen'. Hierdoor kunnen merken zich op een nieuwe manier op het platform presenteren. De bedrijfsprofielen met speciale tools en functies moet gaan lijken op bijvoorbeeld Facebook bedrijfspagina’s. Zo kan er uitgebreide bedrijfsinformatie worden gegeven zoals website, contactgegevens en locatie. Ook moet dit meer kansen bieden op het gebied van adverteren.

Bronnen: Marketingfacts, Socialmediatoday en Emerce
   Persoonlijk
   Up-to-date kennis
   Creatief
   Korte lijnen
AdActive
AdActive Online Marketing
Dokter Holtropstraat 61B
3851 JG Ermelo

T 0341 217 104

Laat ons met je meedenken!

Omschrijf je uitdaging*

Naam*

E-mail*

Telefoon
De gegevens die je via dit formulier achterlaat worden alleen gebruikt om je van dienst te kunnen zijn en een antwoord te kunnen geven op jouw vraag. Meer informatie vind je in onze privacyverklaring.
Verstuur