Strategie & digitaal concept
Je springt in op de nieuwste trends maar je hebt het gevoel dat je vooral reactief bezig bent en doelen niet worden behaald. Moeten we Instagram inzetten? Hoe kunnen we meer verkopen via onze webshop realiseren? Is Facebook een belangrijk kanaal voor onze campagne? Vragen die je bezighouden en uiteindelijk kunnen frustreren.
Het ontbreken van een online marketing strategie zorgt ervoor dat het gewenste resultaat uit je onlinemarketingactiviteiten nooit wordt behaald. Alle kanalen worden los ingezet, met als risico dat je investeert in Google Ads terwijl je website niet is geoptimaliseerd voor conversies.
Een online marketing strategie gaat over de keuzes die je maakt om:
- De belangrijkste bedrijfsdoelstellingen te behalen
- Doelen te vertalen naar heldere KPI's
- Waardepropositie / onderscheidend vermogen te bepalen
- Inzicht in je doelgroep en klantreis te krijgen
- De in te zetten kanalen
Fase 1: Bepalen doelstellingen en doelgroep
In de eerste fase vindt er een gesprek plaats waarin we de bedrijfs- en marketingdoelstellingen bepalen. De doelstellingen worden meetbaar gemaakt door hieraan KPI's te koppelen. Om verder de juiste keuzes te maken is het belangrijk dat je je klant kent. Wie is je doelgroep en welke reis leggen ze af voordat ze klant worden? Deze informatie vormt de basis voor fase 2.
Fase 2: Plan en/of concept
Alle informatie uit fase 2 wordt verder uitgewerkt in een plan. In dit plan wordt de klantreis volgens het SEE, THINK, DO, CARE-model van Google uitgewerkt. Bereik je doelgroep op het juiste moment, op de juiste plaats met de juiste boodschap (jouw unieke merkverhaal). Om dit plan te visualiseren is een slag naar een digitaal concept mogelijk. Hoe gaan de verschillende uitingen eruitzien? Hoe worden ze ingezet? Het concept helpt het plan en de ideeën te doorgronden en te vertalen naar duurzame digitale producten.
ContactWeer weten over het neerzetten van een online strategie en concept. Neem contact met ons op voor een eerste vrijblijvend gesprek.