AdActive creëert en optimaliseert online campagnes die bijdragen aan de groei van merken en helpt online ambities waarmaken. Van strategie, concept t/m creatie en beheer. Ons doel is om een waardevolle en activerende digitale verbinding te leggen tussen mens en merk door je doelgroep op het juiste moment, op de juiste plaats met de juiste boodschap te bereiken!
Wij analyseren doelstellingen en behoeften van klanten en vertalen deze naar een strategie of een creatief digitaal concept. Dit vormt de basis voor de creatie en het beheer van een online campagne. Toegepast op kanalen waar jouw doelgroep aanwezig is. Denk aan platformen als Google en social media.
Google AdsMet Google Ads (SEA) adverteer je in Google middels gesponsorde zoekresultaten. Het grote voordeel van Google Ads is dat het relatief snel en campagnematig ingezet kan worden. Echter, omdat het inzetten van deze gesponsorde zoekresultaten geld kost, gaat kwaliteit altijd boven kwantiteit. Zoekwoorden, advertenties en de landingspagina moeten perfect op elkaar aansluiten. Wij gaan altijd voor de hoogst mogelijke kwaliteitsscore. Want hoe hoger de kwaliteit, hoe minder je voor een klik betaalt. Indien gewenst aangevuld met SEO? Onze vakspecialist zorgt met onpage en offpage optimalisatie voor vindbare websites in Google!
RemarketingDe kracht van herhaling. Zeker in een oriënterende markt waarin bezoekers prijzen en ervaringen vergelijken, kan je met het slim inzetten van remarketing bezoekers terug laten keren naar je website, waar ze alsnog die gewenste actie uitvoeren!
BannercampagneEen bannercampagne (display advertising) is ideaal voor het creëren van naamsbekendheid en zorgen dat je top of mind blijft. Wij ontwerpen gave en effectieve animated banners in verschillende soorten en maten. De standaardbanners kennen we allemaal. Dit zijn banners die we doorgaans zien op bijvoorbeeld Buienradar, AD of Funda. Maar een bannercampagne kan ook worden ingezet en getarget op personen waarvan Google weet dat zij actief naar jouw product of dienst op zoek zijn! Dit is de doelgroep die onderzoekt en vergelijkt en al verder in het aankoopproces zit.
Facebook en Instagram advertisingFacebook is nog steeds de juiste plek om je doelgroep te bereiken (met 10 miljoen gebruikers op Facebook en 5 miljoen op Instagram). Zeker met de optie om specifiek op bepaalde segmenten selecties te targeten maakt van Facebook een interessant kanaal. Maar ook de verschillende advertentiemogelijkheden bieden veel kansen. Denk aan campagnes gericht op conversies, branding of remarketing.
Social contentCreëer meerwaarde en bouw een waardevolle band op met je volgers en fans. AdActive Online Marketing helpt merken te connecten met hun publiek door het inzetten van content marketing. Van leuke inhakers tot en met blogs of artikelen en waar je je doelgroep mee helpt.
Beheer en optimalisatie
De online campagnes moeten bijdragen aan het behalen van de vastgestelde doelen. Denk aan branding of het behalen van conversies zoals verkopen via de webshop. Het optimaliseren van deze doelen is altijd ons uitgangspunt. Daarom geven wij in onze rapportages altijd optimalisatie-advies. Hiervoor bieden wij ook een speciaal
conversie-optimalisatieprogramma aan om middels A/B- of Multivariatie tests websiteprestaties te verbeteren.
Cases en contact
Bekijk hieronder onze cases. Enthousiast? Neem dan contact met ons op!