Conversie-optimalisatieConversie-optimalisatie - ook wel bekend als CRO - draait om het optimaliseren van de gebruikerservaring en het maximaliseren van het conversieratio. Je investeert in
SEO of Adwords maar de gewenste resultaten blijven uit? Je wilt meer verkoop, contactmomenten of een hogere bestelwaarde van je winkelwagen? AdActive optimaliseert jouw website en haalt meer resultaten uit bestaande websitebezoekers.
Het procesConversie-optimalisatie is maatwerk. Elke website heeft haar eigen doelen en websitestatistieken die geanalyseerd moeten worden. We gaan als volgt te werk:
Stap 1: doelstellingen
De eerste stap in het optimalisatieproces is het bepalen van concrete en meetbare doelstellingen. Dit helpt bij het realiseren van een succesvol CRO-traject.
Stap 2: onderzoek
Hier maken we gebruik van Analytics-onderzoek. Deze kwantitatieve onderzoeksmethode helpt bij het vinden van de grootste bottlenecks en kansen op jouw website. We gaan dan uit van de doelgroep en websitebezoekers. Welk probleem hebben ze? Waar zijn ze naar op zoek? Waarom willen ze jouw producten of diensten afnemen en waarom dreigen ze op het laatste moment af te haken? Hier analyseren we bijvoorbeeld het huidige conversiepercentage, het aantal bezoekers van de belangrijkste pagina’s, de gemiddelde tijd op de pagina’s en de bounce- en uitstappercentages.
Stap 3: testen
Bij conversie-optimalisatie maken we met name gebruik van A/B-tests. Hierbij wordt van de te optimaliseren pagina een nieuwe variant gemaakt. Bezoekers worden willekeurig maar evenwichtig verdeeld over het origineel (versie A) en de variant (versie B). Het doel van een A/B-test is achterhalen welke versie de meeste conversies oplevert.
Laat AdActive jouw conversies verhogen!Benieuwd hoe AdActive je kan helpen bij het behalen van je online doelstellingen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.