Social commerce inzetten in 2021
Winkelen via Instagram, Facebook of Pinterest mag je in 2021 als marketeer of webshop-eigenaar echt niet meer negeren. Met social commerce zorg je ervoor dat de klant rechtstreeks zijn aankoop doet op jouw platform, waardoor die extra klik naar de webshop dus niet meer nodig is. Lekker makkelijk!
Andere voordelen zijn dat je met een advertentie van jouw product direct je doelgroep kan targeten. Daarnaast wordt social media veel gebruikt voor inspiratie en oriëntatie. Zorg dan dat je in dat proces al aanwezig bent door jouw producten daar aan te bieden.
Amazon Sponsored Product Ads nu ook in Nederland
Amazon wordt steeds populairder in Nederland. Ook bij adverteerders. Sinds kort biedt Amazon een nieuwe feature; Sponsored Product Ads. Deze advertenties worden meestal bovenaan de Amazon zoekresultaten getoond. Een Product Ads-campagne opzetten is vrij simpel en lijkt in grote lijnen op Google Shopping. Advertenties worden automatisch gegenereerd uit jouw Amazon product listing.
Instagram Contentkalender Tool
Heb je al kennisgemaakt de Instagram Contentkalender Tool? Als je gebruik maakt van Facebook Business Manager (doe je dat nog niet dan raad ik je dat zeker aan) kan je via het tabblad 'Studio voor Makers' een nieuwe Facebook-feature ontdekken: de Instagram agenda. Deze contentkalender geeft niet alleen een overzicht van alle geplaatste berichten, maar je kan ook berichten tot wel zes maanden vooruit plannen. Super handig! De nieuwe functie is eerst alleen te gebruiken voor het plaatsen van feed- en IGTV-berichten.
Social media gebruik Nederland
Op Marketingfacts stond weer een mooie samenvatting van het Nationale Social Media Onderzoek 2021, uitgevoerd door Newcom Research.
Door de lockdown zijn Nederlanders massaal te vinden op social media. Jongeren zijn druk aan het TikTokken geslagen. Dat is dan ook terug te zien in de enorme stijging in het dagelijks gebruik. Maar ook Pinterest en YouTube zien een stijging in het dagelijks gebruik van hun platformen. Niet gek, aangezien iedereen volop aan het klussen en tuinieren is. Je moet toch ergens inspiratie opdoen of klusadvies krijgen. Daar zijn deze platformen ideale hulpmiddelen voor. Daarnaast groeit het dagelijks gebruik van LinkedIn aanzienlijk ten opzichte van vorig jaar en is het steeds meer een social media platform aan het worden. Meer weten? Bekijk
hier alle cijfers en feiten.
Wil je meer weten over deze ontwikkelingen? Neem dan
contact met ons op. We helpen je graag.
Bronnen:
Marketingfacts,
Frankwatching