1
AdActive Online Marketing
Wij verbinden mensen met merken door het creëren van de beste digitale ervaringen en contactmomenten. Van strategie, creatie tot en met de uitvoering.

Waarmee kunnen wij je helpen?
Maak een keuze
Gevonden worden in Google
Fans activeren met content
Digitale oplossingen

26 Aug 2017 Online adverteren: programmatic trading en gezond verstand

Het inkopen van online reclameruimte via programmatic trading kan efficiënt zijn, maar aan de effectiviteit wordt getwijfeld. XS4ALL besloot het menselijk brein weer een belangrijke rol te geven.
Bij programmatic trading koop je real time online advertentieruimtes in met behulp van software die met algoritmes bepaalt of bepaalde personen de juiste doelgroep zijn voor je boodschap. Deze manier van adverteren wint aan populariteit. Maar naast de voordelen, namelijk efficiëntie en het veilingsprincipe dat ervoor zorgt dat de vertoningen plaatsvinden tegen de best mogelijke prijs, worden de nadelen ook meer bekend. 

De grootste zorg is dat het zicht op de effectiviteit vaak wordt belemmerd. Want waar worden alle display-ads geplaatst? En worden ze wel door de juiste mensen gezien? Adverteerders zijn het zicht hierop totaal kwijtgeraakt.

Website selectie naar menselijk inzicht

XS4ALL kiest daarom nu voor gezond verstand. Wat inhoudt dat ze grote wijzigingen hebben doorgevoerd in de inkoop en de selectie van websites nu naar menselijk inzicht wordt gemaakt. Het umfeld waar de doelgroep zit is leidend, wat heeft geresulteerd in een aanzienlijke daling in het aantal websites waarop geadverteerd wordt. Pas na de selectie wordt de inkoop wel geautomatiseerd via programmatic. 

Formaten van banners

Naast het aantal websites waarin is geschrapt is ook het aantal formaten gewijzigd. XS4ALL maakt geen gebruik meer van kleine advertenties. De kleine formaten zouden niet goed genoeg zijn voor branding doeleinden. 

De ervaring tot nu toe is dat een aantal opvallende banners op een beperkt aantal sites meer effect hebben dan veel kleine banners op heel veel sites. Het resultaat is dat het rendement van de online campagnes is verhoogd. Hierbij is niet alleen gelet op conversie, maar ook op top of mind awareness en merkwaardering.

Deze case leert dat kwaliteit boven kwantiteit gaat en het menselijke brein nog altijd een belangrijke rol speelt bij beslissingen die om gezond verstand vragen.

Bron: Adformatie.nl

POSTS

05 Dec 2017Google bevestigt langere meta-descriptions

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar Google toont sinds kort in de zoekresultaten langere meta-descriptions. Wat nu? Lees verder
Adwords tip voor de feestdagen: Promotie Extensies
Online adverteren: programmatic trading en gezond verstand
Hashtag vandaag tien jaar oud
Checklist lanceren nieuwe website
   Persoonlijk
   Up-to-date kennis
   Creatief
   Korte lijnen
AdActive
AdActive Online Marketing
Dokter Holtropstraat 61B
3851 JG Ermelo

Laat ons met je meedenken!

Of omschrijf je uitdaging*

Naam*

E-mail*

Telefoon
Verstuur