1
AdActive Online Marketing
Wij creëren en optimaliseren online campagnes en oplossingen die bijdragen aan de groei van jouw merk. Van strategie, concept t/m creatie en beheer.

Waarmee kunnen wij je helpen?
Maak een keuze
Strategie / concept
Google Ads
Social advertising
Social content
Bannercampagne
Website / app / platform

18 Jan 2018 Hoe in te spelen op de nieuwe Facebook-update

Een dag na mijn artikel over Facebook engagement bait kwam er opnieuw schokkend nieuws van Facebook naar buiten. De focus komt weer meer te liggen op relaties met vrienden en familie. Slecht nieuws voor bedrijven?
Facebook keert met de nieuwe algoritme update terug naar de essentie. Het platform gaat zich namelijk weer meer richten op interacties met vrienden en familie. En daar hoort jouw bedrijf eigenlijk helemaal niet bij. Waarom deze update? Facebook wil de gebruikerservaring verbeteren door het aanbieden van meer social content en het passief gebruik, zoals het eindeloos door de nieuwsfeed scrollen, verminderen. 

Mark Zuckerberg: "We built Facebook to help people stay connected and bring us closer together with the people that matter to us. That's why we've always put friends and family at the core of the experience. Research shows that strengthening our relationships improves our well-being and happiness."

Wat betekent dit voor Facebookpagina's?
Door posts van bedrijven of organisaties steeds meer te beperken zal het bereik van pagina's steeds minder worden. Dat houdt in dat bedrijven meer in de buidel moeten tasten voor het inkopen van bereik, waardoor Facebook nóg meer een paid-kanaal wordt. Maar deze verandering biedt ook de mogelijkheid om je contentstrategie nog eens onder de loep te nemen.

Wat te doen?
Als je de redenen van deze update meeneemt in je nieuwe contentstrategie ligt daar mogelijk een kans:
  • Zorg dat jouw content onderdeel wordt van het gesprek en dat er werkelijk conversaties en betekenisvolle relaties tussen personen ontstaan. Verwar dit niet met engagement bait. Het gaat dus niet om oppervlakkige likes en shares, maar om onderlinge dialogen;
  • Facebook wordt persoonlijker en emotioneler. Kies dus onderwerpen die inspelen op emotie of onderwerpen die in de maatschappij of specifiek in jouw markt leven;
  • Ga net als Facebook ook zelf terug naar de basis. Waarom ben je jouw bedrijf begonnen? Wat is je missie? Ga na hoe je mensen kunt helpen. Bied oplossingen en beantwoord vragen die ze kunnen helpen.
Kortom: gebruik Facebook niet als het zoveelste zendkanaal om jezelf te promoten en het delen van oppervlakkige en passieve posts. Word socialer en stimuleer conversaties. Wie weet word je dan door Facebook beloond.

Contact hierover
Wil je meer weten over deze update van Facebook? Zit je met vragen over hoe je nu je bereik op Facebook kunt behouden of vergroten? Neem dan contact met ons op.
POSTS

30 Jan 2020Inhaakkalender 2020

Wil je met jouw merk inhaken op feestdagen, evenementen of speciale gebeurtenissen? Download de inhaakkalender 2020 voor een overzichtelijke lijst van dagen waarop jouw merk kan inspelen. Lees verder
AskActive, exclusieve Facebook-groep van AdActive
Val nu nóg meer op met Google Ads
De mogelijkheden van de tool Google Optimize
Is jouw organisatie AVG-proof?
   Persoonlijk
   Up-to-date kennis
   Creatief
   Korte lijnen
AdActive
AdActive Online Marketing
Dokter Holtropstraat 61B
3851 JG Ermelo

T 0341 217 104

Laat ons met je meedenken!

Omschrijf je uitdaging*

Naam*

E-mail*

Telefoon
De gegevens die je via dit formulier achterlaat worden alleen gebruikt om je van dienst te kunnen zijn en een antwoord te kunnen geven op jouw vraag. Meer informatie vind je in onze privacyverklaring.
Verstuur