1
AdActive Online Marketing
Wij creëren en optimaliseren online campagnes en oplossingen die bijdragen aan de groei van jouw merk. Van strategie, concept t/m creatie en beheer.

Waarmee kunnen wij je helpen?
Maak een keuze
Strategie / concept
Google Ads
Social advertising
Social content
Bannercampagne
Website / app / platform

11 Jan 2018 Wat is Facebook engagement bait?

Facebook heeft aangekondigd haar algoritme aan te passen en zogenaamde engagement bait te bestraffen met minder bereik. Maar wat is engagement bait en waarom wordt dit bestraft?
We zijn er inmiddels aan gewend geraakt. Facebook past bijna doorlopend haar algoritme aan om zo de gebruikerservaring te verbeteren. Deze wijzigingen zorgen er wel voor dat het bereik van bedrijven het afgelopen jaar significant is gedaald. Daar komt nu ook het bestraffen van engagement bait bij. Mede door de feedback van de gebruikers die dit vaak als spam ervaren.

Wat is engagement bait?

Allereerst een korte uitleg wat engagement bait is. Je ziet ze vaak voorbij komen: 'Tag een teamgenoot die ook graag een broodje kroket lust.' 'Welke vriend komt altijd met lege handen?' Een eenvoudige en effectieve manier om een groter bereik te creëren. Dergelijke berichten worden nog steeds ingezet. Vandaar dat ik dit nieuws - nadat ik dit op Frankwatching heb vernomen - nogmaals wil delen.

Hieronder een overzicht wat er onder engagement bait valt:
  • Vote baiting: stem met een love of een like;
  • React baiting: like als je het ergens mee eens bent;
  • Share baiting: share-acties om iets te kunnen winnen;
  • Tag baiting: tag een vriend in een reactie op een bericht;
  • Comment baiting: het stimuleren van specifieke reacties in de comments.


Heb jij onze 2 nieuwe actiepizza's al geprobeerd? We zijn erg benieuwd naar je mening! Laat ons weten welke pizza jouw voorkeur heeft. Bron: New York Pizza

Wat te doen
Als je kijkt naar de reden waarom bovenstaande berichten worden bestraft, namelijk dat veel gebruikers dit als spam ervaren, is het vrij eenvoudig: zorg dat je een goede relatie met je volgers opbouwt door content te delen die aansluit op je publiek en inspeelt op de behoefte en vragen die ze hebben. Zorg dat je waardevol, sociaal, onderscheidend en relevant bent. Dan komt engagement en bereik vanzelf!

Bron: Frankwatching.nl

POSTS

30 Jan 2020Inhaakkalender 2020

Wil je met jouw merk inhaken op feestdagen, evenementen of speciale gebeurtenissen? Download de inhaakkalender 2020 voor een overzichtelijke lijst van dagen waarop jouw merk kan inspelen. Lees verder
AskActive, exclusieve Facebook-groep van AdActive
Val nu nóg meer op met Google Ads
De mogelijkheden van de tool Google Optimize
Is jouw organisatie AVG-proof?
   Persoonlijk
   Up-to-date kennis
   Creatief
   Korte lijnen
AdActive
AdActive Online Marketing
Dokter Holtropstraat 61B
3851 JG Ermelo

T 0341 217 104

Laat ons met je meedenken!

Omschrijf je uitdaging*

Naam*

E-mail*

Telefoon
De gegevens die je via dit formulier achterlaat worden alleen gebruikt om je van dienst te kunnen zijn en een antwoord te kunnen geven op jouw vraag. Meer informatie vind je in onze privacyverklaring.
Verstuur