1
AdActive Online Marketing
Haal meer uit je digitale communicatie door het creëren van de beste digitale ervaringen en contactmomenten. AdActive bereikt je doelgroep op het juiste moment, op de juiste plaats met de juiste boodschap!

Waarmee kunnen wij je helpen?
Maak een keuze
Gevonden worden in Google
Fans activeren met content
Digitale oplossingen

06 Jun 2017 Checklist lanceren nieuwe website

Bekijk onze checklist en voorkom onnodige SEO-fouten bij de lancering van je nieuwe website.
Er is hard gewerkt aan de nieuwe website en nu is het tijd voor de lancering. In de onderstaande 5 stappen zet je je oude website succesvol om naar de nieuwe, zonder SEO-waarde te verliezen.

1. Zoekwoord en url-overzicht

Ga na met welke zoekwoorden de huidige website goed scoort. Pas deze zoekwoorden ook toe in de nieuwe website. Verwerk ze in de browsertitel, meta-omschrijving, H1-titels en tekst.

Bekijk in Analytics welke pagina's vanuit Google het meeste verkeer krijgen. Verandert bij de nieuwe site de url-structuur of verdwijnen er pagina's, dan is het belangrijk dat de pagina's die voor veel verkeer zorgen een 301-redirect krijgen naar de nieuwe pagina. Zo voorkom je dat bezoekers vanuit Google niet op een 404-foutpagina uitkomen. Ook geef je op deze manier de bestaande SEO-waarde van die pagina mee aan de nieuwe.

2. Toegang, crawl-mogelijkheden en snelheid

Zorg dat alle pagina's en content toegankelijk zijn. Controleer via Ryte.com of je geen duplicate content of content van lage kwaliteit hebt. Komt er op je site meerdere keren dezelfde content naar voren? Verwijder de pagina of geef een canonical-tag mee om aan te geven welke pagina het origineel is.

Check of in alle browsers je website goed wordt getoond en of je site door middel van responsive design goed functioneert op alle mobiele apparaten. 

Voordat onze websites online gaan controleren wij altijd met behulp van de Google Pagespeed Tools of de website goed scoort op snelheid.

3. Setup services en tracking

Richt voor de lancering Google Search Console en Analytics in. Via Google Search Console kan je je website na de lancering meteen laten crawlen en je sitemap uploaden. Maak in Analytics conversiedoelen aan en meet meteen na de livegang de resultaten!

Plaats alvast remarketing tags/pixels om lijsten/doelgroepen op te bouwen voor eventuele latere remarketing campagnes.

4. Structured data

Met structured data kan je rijkere en meer opvallende zoekresultaten genereren wat voor een hogere CTR kan zorgen. Zie het als het aanvullen van extra informatie aan je meta description. Structured data ontstaat door content op je website te markeren met een stukje code. Dit betekent dat je vertelt aan Google waar bepaalde content voor staat. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat iets een adres, telefoonnummer of review is.

Ook Tweets en Facebook posts die je via je website plaatst kun je verrijken met content. Het toevoegen Facebook tags en Twitter Card-technologie kan je definiëren hoe je website uiteindelijk getoond wordt op deze kanalen. Handig als je bijvoorbeeld een blog hebt en je artikelen wilt delen die direct netjes zijn opgemaakt. 

5. De lancering!

Maak een plan voor de lancering dat bijdraagt aan het vergroten van het bereik van de live-gang. Dit kan helpen bij branding en linkbuilding. Creëer een succesvolle launch-dag of zelfs week. Benader lokale pers (nieuwssites) en zet sociale media slim in.

Meer weten?

Vragen over de lancering en SEO-optimalisatie van je nieuwe website? Laat het dan weten en neem contact met ons op.
POSTS

28 Aug 2018AskActive, exclusieve Facebook-groep van AdActive

Exclusief voor klanten van AdActive! AskActive, de besloten Facebook-groep waar wij al je vragen over online marketing, ondernemen en onze dienstverlening beantwoorden. Lees verder
Val nu nóg meer op met Google Ads
De mogelijkheden van de tool Google Optimize
Is jouw organisatie AVG-proof?
5 tips voor meer resultaat met je Google Adwordscampagnes
   Persoonlijk
   Up-to-date kennis
   Creatief
   Korte lijnen
AdActive
AdActive Online Marketing
Dokter Holtropstraat 61B
3851 JG Ermelo

Laat ons met je meedenken!

Omschrijf je uitdaging*

Naam*

E-mail*

Telefoon
De gegevens die je via dit formulier achterlaat worden alleen gebruikt om je van dienst te kunnen zijn en een antwoord te kunnen geven op jouw vraag. Meer informatie vind je in onze privacyverklaring.
Verstuur