Erve Slendebroek heeft zich volledig toegelegd op de productie en verwerking van A2-melk. Alleen koeien met de variant A2/A2 produceren uitsluitend melk met het A2-eiwit. Deze bijzondere en natuurlijke samenstelling van de zuivel, gecombineerd met de gezonde grasbodem en duurzaam ondernemen, creëert zuivel van puur natuur die anders is qua samenstelling dan gebruikelijk. Veel mensen die koemelk moeilijk verdragen blijken dankzij A2-Zuivel wél van een goed glas melk of cappuccino te kunnen genieten.
Tijdens een eerste sessie zijn we teruggegaan naar de basis van Erve Slendebroek: waarom produceren ze elke dag met passie hun A2-Zuivel? Mensen kopen niet wat je doet, maar waarom je het doet. Dat was de insteek bij het opzetten van de campagne voor A2-Zuivel.
Het verhaalErve Slendebroek staat voor een eerlijk product. Zowel voor het bedrijf, haar omgeving als voor haar klanten. Puur natuur. Duurzaam, kleinschalig, met gezonde koeien die leven van een gezonde bodem en kruidenrijk grasland. Vanuit de overtuiging dat zuivel van nature een goed product voor iedereen is. Dus óók voor mensen die reguliere koemelk moeilijk kunnen verdragen. A2-Zuivel gaat weer terug naar de natuur!
Het doelMet de campagne willen we laten zien dat A2-Zuivel gebruik maakt van de natuurlijke eigenschappen die het product zelf al heeft en juist daardoor door iedereen genuttigd kan worden. Met het vergroten van de naamsbekendheid in de regio Zwolle, met de bijbehorende unieke eigenschappen, willen we de onwetendheid van de consument over zuivel ombuigen naar goed geïnformeerd en kennis laten maken met A2-Zuivel. Mensen die gevoelig zijn voor koemelk en de bewust gezonde consument moeten uiteindelijk de weg naar de (land)winkels en website vinden.
De Pay-offA2-Zuivel, natuurlijk voor iedereen! Deze pay-off is speciaal bedacht voor deze campagne en dekt de lading om beide doelgroepen te bereiken. De term "natuurlijk" gaat over natuur en spreekt de bewuste consument aan. "Voor iedereen" is gericht op de personen die gevoelig zijn voor zuivel. "Natuurlijk" staat ook voor gewoon of vanzelfsprekend. A2-Zuivel is van zichzelf al goed en heeft dus geen toevoegingen nodig. Aan dit 'haakje' wordt het verhaal van de oplossing voor intolerantie en dat melk wél goed voor je is verteld.
De klantreis volgens het See Think Do Care-modelHet See Think Do Care-model van Google hebben we ingezet om de customer journey in kaart te brengen. We hebben hierbij rekening gehouden met de verschillende fases waarin een potentiële klant zich bevindt. Daar hebben we de boodschap en het doel per klantfase op aangepast. Wat hebben we zoal geadviseerd/ingezet?
Om regionaal bereik te genereren hebben we een A2-Zuivel wandelroute uiteengezet. Met een eigen route van A2-Zuivel brengen we mensen terug naar de natuur. Ludiek en opvallend. Zo krijg je ook aandacht van de lokale media. Daarnaast is onder andere een bannercampagne ingezet op landelijke (nieuws) websites getarget op omgeving Zwolle. Alle uitingen zijn ontworpen door Brainstorm uit IJsselmuiden.
Display/banners:

Een Google display- en zoekcampagne en social ads zijn ingezet om specifiek te targeten op doelgroepen en personen die actief onderzoek doen naar koemelkallergie. Zij moeten bekend worden met de oplossing die A2-Zuivel biedt. Om mensen uiteindelijk het product te laten kopen hebben we een Google Ads zoekcampagne opgezet gericht op conversies en de bezoeken aan de landwinkels te te stimuleren. Uiteraard met de boodschap en herkenning tot aan de winkels toe doorgevoerd. A2-Zuivel, natuurlijk voor iedereen!
Opvallen in de supermarkt:

Resultaten
De campagne levert prachtige resultaten op, zowel qua bereik in de regio, de vragen die worden gesteld over het product en intolerantie en het toenemende publiek richting de (land) winkels. Het laat op overtuigende wijze zien dat er behoefte is aan een eerlijk en goed product zodat iedereen kan genieten van wat de natuur te bieden heeft.
Meer weten over deze campagne? Wil je ook een creatieve content- of campagneconcept? Neem contact met ons op.